Als bedrijf is logistiek erg moeilijk. Hoe zorg je er nu voor dat je producten overal op tijd geleverd worden en bij het juiste adres aankomen. Voor veel bedrijven is de winkeldistributie dan ook erg lastig.
Functioneert je bedrijf vooral via het internet, dan is het probleem wellicht nog groter. Immers kun je beschikken over een winkel of pakhuis van waaruit je je producten kan leveren. Winkeldistributie is dus erg lastig.
E-commerce logistiek is dus een probleem. Maar gelukkig zijn er goede mogelijkheden om je E-commerce logistiek aan te pakken. Zo heb je bedrijven als Jan de Rijk Logistics die je goed kunnen helpen bij jouw E-commerce logistiek. In dit artikel vertellen we je een paar aspecten waar je op moet letten bij logistiek in e-commerce en je winkeldistributie.
De aspecten
Goed, waar moet je dan op letten bij e-commerce logistiek. Ten eerste is het van belang dat je nagaat in wat voor quantiteit de logistiek partner kan handelen. Voor webshops is dit van belang omdat er vaak juist in lage quantiteit besteld wordt. Een logistieke partner die alleen groot leverd is dan natuurlijk niet geschikt.
Ten tweede is de omvang van het pakhuis van belang. Heb je er vertrouwen in dat je logistieke partner genoeg mogelijkheden voor uitbreiding, en kan zij altijd je producten leveren en opslaan.
Vervolgens is communicatie cruciaal. Is je logistieke partner goed te bereiken. Ook gaat het hierbij natuurlijk om de informatie die aan je geleverd wordt en de snelheid van handelingen. Zoek dus eerst uit of je hier informatie over kan vinden op bijvoorbeeld Google reviews.
In dezelfde trant zul je ook na moeten gaan of de partner snel leverd en tevens of zij goed de producten of de afgesproken plaats behoudt. Voor jouw klant en jezelf is dit van cruciaal belang.
Ten slotte zul je duidelijke afspraken over de prijs moeten maken. Waar betaal je voor en hoeveel?